Spre sfarsit de an…

Va trebui sa imi cer scuze pentru lipsa mea de activitate din ultima vreme. In luna decembrie, in fiecare an, oricat de tare mi-as propune, nu reusesc sa ma setez pe altceva decat pe fast-forward.

Am scos totusi putin capul din hartii si intalniri si organizari (ma ocup de organizarea petrecerii de Craciun la birou – suna amuzant dar de fapt ar trebui sa se citeasca “stresant”) si am putut sa schitez un mic articol despre functia de endorsement de pe Linkedin. Nu stiu voi ce parere aveti dar pe mine m-a cam scos din sarite in ultima perioada si am ajuns sa o dezfiintez de pe profil.

Atat am reusit sa fac in legatura cu blogul. Zilele astea am avut foarte multe idei despre articole interesante, insa niciun pic de ragaz ca sa le si pun si pe hartie (nu stiu de ce am zis hartie, pentru ca nu scriu niciodata pe hartie, mi le notez pe telefon, intr-un draft al mailului sau intr-un word).

In alta ordine de idei, pentru ca prin natura jobului meu  sunt o zoon politikon, un animal social, cum spunea Aristotel, toata ziua nu fac altceva decat sa cunosc oameni si sa gasesc solutii pentru diverse probleme incurcate. Bine, imi si place la nebunie, ce-i drept, si pentru ca tot ma simt ceva mai filozoafa in luna cadourilor, am alcatuit o lista de sfaturi/ concluzii pe care le-am tras zilele acestea:

–  Chiar daca nu ai nici cea mai vaga idee despre ce e vorba, comporta-te ca si cum stii exact ce ai de facut. Nu arata nicio clipa ca te indoiesti de tine!

–  Succesul unui job nu se asigura numai prin orele interminabile petrecute la birou. Trebuie sa profiti si de evenimentele off the job ( evenimente organizate de companie, intalniri de afaceri la care mergi impreuna cu seful/sefa, iesiri informale cu colegii).

–  Microexpresiile. De fapt, mimica – la asta trebuie sa lucrezi pana cand iti iese perfect. De exemplu, chiar daca in sinea ta iei foc, cineva te-a calcat pe coada si iti vine sa explodezi, ai grija sa faci in asa fel incat fata ta sa afiseze numai seninatate si  implacabilitate, astfel incat sa nu iti tradezi adevarata stare. Poate ca suna fals si ipocrit acest sfat, dar, hei! E lumea businessului. Trebuie sa iti joci rolul ca lumea!

–  Strecoara cate un compliment pe ici pe colo; o mica magulire (de preferat cat mai sincera) plasata la momentul potrivit, poate face minuni pentru cariera ta.

–  Feng – shui la birou. Se pare ca ne face mai fericiti. Iata aici cateva reguli ce ar trebui respectate pentru imbunatatirea „aerului” de la serviciu.

–  Pentru a straluci in cariera trebuie sa te implici in proiecte dificile. Ridica stacheta.

–  Stabileste niste limite. Gandeste-te dinainte pana unde esti dispus/a sa mergi ca sa atingi succesul. Daca seful te intampina cu „Ce vrei sa imi aduci mai intai? Cafeaua sau hainele de la curatatorie?” poate ca jobul ala nu e chiar ceea ce iti doresti.

–  Nu esti obligat/a sa iti motivezi demisia, insa e important sa pleci in termeni buni si sa lasi loc de „buna ziua”. Viata are darul sa aseze lucrurile in asa fel incat va trebui sa mai dai ochii cu fostii angajatori. E o regula.

–  Stapaneste arta negocierii.

Asa ca, astea sunt! Povetele mele de intelepciune din transeele HR-istice. Daca mai apar cateva pe parcurs am sa updatez lista. Pana atunci, multa bafta in cariera!

Enhanced by Zemanta