Profil de super – recruiter

Intotdeauna m-am intrebat cum ar trebui sa fie si sa arate un super – recruiter. Daca ar exista o persoana care ar detine toate cunostintele si ar avea toate abilitatile pentru a indeplini acest job la perfectie, atunci cum ar fi aceasta? Cum s-ar comporta si care ar fi competentele pe care le-ar avea? In cat timp ar inchide un proiect si cum ar face sa gaseasa oamenii potriviti pentru joburile pe care le are deschise? Ar folosi mijloacele traditionale de recrutare sau ar veni cu ceva care ar revolutiona lumea recrutarii pentru totdeauna?

Sursa imagine.

Plecand de la aceasta idee, am decis sa creez un profil al unui super recruiter, dincolo de fisa postului. Iata ce am gasit pana acum pentru completarea profilului:

1.    Stie perfect cine, ce, cand, unde.Cunoaste foarte bine piata si se afla in control absolut. Nu sta niciodata sa astepte muscandu-si unghiile sa vada daca ii va fi acceptat candidatul. Mai are cativa pregatiti pentru a inchide proiectul.
2.    Are o retea de peste 30.000 de contacte pe Linkedin.
3.    Ii plac oamenii cu adevarat.
4.    Recesiunea inseamna pentu el doar o oportunitate de a-si creste numarul de candidati din baza de date si de a-si mari lista cu clienti.
5.    Nu se promoveaza niciodata, reputatia il precede.
6.    Atunci cand nu este in interviu, face screening – la telefon, nu citind sute de CV-uri.
7.    Reuseste sa inchida un proiect intr-o saptamana.
8.    Super recruiterul face diferenta intre gasirea celui mai bun candidat pentru un post versus cel care este disponibil la momentul respectiv.
9.    Este prezent la toate trainingurile de ultima ora din domeniu.
10.    Detine „centura neagra” in punerea intrebarilor potrivite. Cunoaste tacticile psihologice de citire a limbajului corpului si de interpretare a comportamentelor umane.
11.    Nu plaseaza persoane doar pentru a-si lua comisionul, este constient ca trebuie sa gaseasca omul potrivit pentru jobul potrivit, altfel procesul se intoarce impotriva lui.
12.    Este capabil sa aibe o viziune de ansamblu atat din perspectiva clientului cat si din cea a candidatului si are capacitatea sa le focuseze concentrarea amandurora asupra a ceea ce conteaza mai mult pentru ei.
13.    Stapaneste foarte bine procesul de recrutare, astfel incat poate lucra in orice industrie, dar pentru ca este super – recruiter isi alege domeniul in care recruteaza in functie de preferintele si personalitatea sa.
14.    Reuseste sa cladeasca o relatie bazata pe incredere cu clientii sai, astfel obtinand de la acestia raspunsuri sincere si cooperare pe parcursul procesului de recrutare.
15.    Stie ca 80 la suta din timp un recruiter cu adevarat bun trebuie sa asculte!
16.    Stapaneste arta comunicarii si investeste continuu in dezvoltarea sa personala si a abilitatilor sale de a „jongla” cu candidatii si clientii.
17.    Se descurca la fel de bine cu recrutarea de masa precum si cu descoperirea talentelor. Face head hunting, executive search, cold calling si ofera si consultanta.
18.    Poate jongla cu foarte multe proiecte in acelasi timp. Pe care le finalizeaza inaintea deadline-ului.
19.    Este un guru in materie de tehnologie, dispune de toate gadgeturile de ultima ora si le foloseste cu succes pentru a-si usura munca, cunoaste toate retelele de socializare, pe care de altfel este si prezent si face networking si in somn.
20.    Are in portofoliul de clienti cele mai mari nume de companii de pe piata la ora actuala. Managerii de HR il cunosc si toti il cauta cand au proiecte dificile.
21.    Este o persoana versatila ce se poate adapta la orice situatie.
22.    Are o mentalitate de vantor, actioneaza si nu asteapta ca un candidat ideal sa ii pice in brate, se duce si il „vaneaza”.
23.    Intotdeauna pastreaza relatia cu candidatii, chiar si dupa ce i-a plasat.
24.    Foloseste fapte, cifre si rezultate palpabile pentru a-si sustine spusele si pentru a obtine ceea ce vrea.
25.    Confidentialitate si discretie sunt numele lui mici.

Pentru ca tot a venit vorba de super- recruiter, mi-am adus aminte de o campanie realizata de Yahoo pentru a-si promova site-ul de joburi Hot Jobs printre specialistii HR. Toti cei care au participat la eveniment si lucrau in HR primeau cadou o papusa Super Recruiter.

Datorita succesului pe care aceste figurine l-au avut in cadrul acelui eveniment, oamenii din HR au inceput sa sune la sediul firmei pentru a-i intreba daca mai au vreun Super Recruiter si pentru ei. Astfel compania a decis sa le comercializeze. Am vazut ca sunt si acum disponibile pe Amazon.

Mi s-a parut o idee amuzanta si flatanta pentru cei care lucreaza in domeniu si de ce nu, o buna strategie de marketing. Papusile reprezinta atat femeile recruiter cat si barbatii si vin echipate cu toate instrumentele de care un recruiter are nevoie : laptop, telefon mobil, canuta cu cafea si o agenda electronica.

Mai multe detalii despre acestea gasiti aici.
Sursa imagine.