Practicarea gandirii pozitive

 

Pentru ca o pleiada de ganduri bune atrage dupa sine o pleiada de intamplari pozitive, mi-am propus sa respect teoria universului si sa ma „educ” in vederea practicarii unei gandiri pozitive.

In ultima vreme am aplicat la o serie de ONG-uri pentru a face voluntariat, in departamentele de resurse umane. Multe dintre acestea mi-au taiat-o scurt si mi-au spus ca nu par a fi material de voluntar (nu chiar cu aceste cuvinte, insa destul de voalat incat sa trag aceasta concluzie). Altele nu mi-au dat niciun feedback. Asadar, dupa cateva zile de completat formulare de aplicare interminabile despre mine, abilitatile si obiceiurile mele si dupa o serie de raspunsuri negative, carora li s-au adaugat o gramada de probleme medicale destul de vlaguitoare, sa spunem, am decis ca trebuie sa adopt o gandire pozitiva ca sa ma simt mai bine.

Stiam ca e ceva cu toata treaba asta cu gandirea pozitiva si razele de soare, insa nu aveam idee ca exista o intreaga industrie despre cum sa vorbesti cu tine.

Mi s-a parut putin ridicol, mai ales ca intotdeauna am fost dura cu mine si de cele mai multe ori cuvintele pe care mi le-am spus nu erau dintre cele mai pozitive si dulci. Acum am ales sa ma motivez prin incurajari si sa adopt o serie de tehnici despre care am citit si nu mi se par prea greu de implementat.

  1. Sa fiu recunoscatoare pentru lucrurile pe care le am. Nu tine decat de felul in care privesti lucrurile. Poti vedea partea plina sau partea goala a paharului, dar e mai folositor sa o vezi pe cea plina.
  2. Sa iti spui tot timpul ca lucrurile se vor imbunatati. Chiar daca in viata treci prin tot felul de intamplari si te confrunti cu diversi oameni pentru a le face fata trebuie sa iti cultivi increderea in tine. Atunci cand esti increzator in fortele proprii, ai impresia ca poti face tot ceea ce iti doresti.
  3. Acest punct este cel mai amuzant dintre toate. Sa scrii diverse maxime incurajatoare si sa le pui pe post-it-uri peste tot prin casa ( pe oglinda in baie, pe frigider, pe usa de la dormitor, etc.) Se spune ca daca le scrii si le citesti tot timpul ajungi sa le si crezi.
  4. Sa vorbesti cu tine in oglinda, si sa te imbarbatezi atunci cand gandurile negative pun stapanire pe tine si sa folosesti numai cuvinte si expresii pozitive. (Nu stiu in ce masura va functiona, pentru ca am tendinta sa ma stramb cand ma uit prea mult timp in oglinda, mi se pare amuzant).
  5. Fa o analiza a ceea ce nu a mers bine. Chiar daca esti flower power tot timpul, asta nu inseamna ca nu ai voie sa te gandesti la ceea cea nu a mers bine, ce puteai sa faci ca sa obtii un alt rezultat, cum sa imbunatatesti lucrurile si ce poti schimba.
  6. Puterea vizualizarii. Este mult mai usor sa ramai motivat pentru atingerea scopurilor atunci cand iti imaginezi un rezultat pozitiv.

Din acelasi capitol ar mai fi: sa te inconjori cu imagini pozitive, sa ai o postura dreapta, sa te relaxezi si sa lasi lucrurile sa se intample, sa iti faci o critica constructiva, sa faci sport pentru ca endorfinele iti dau o stare de bine.