Milenialii si Generatia X la locul de munca

Am cules cateva caracteristici ale celor doua generatii. Ca orice clasificare de acest fel, trebuie privita cu circumspectie si avut in vedere faptul ca in toate categoriile de varsta exista oameni lipsiti de scrupule si de moralitate la fel cum exista si cei devotati si profesionalisti. 

De dragul discutiei, iata ce considera specialistii ca fiind comportamente reprezentative pentru mileniali si pentru generatia X, cand vine vorba de locul de munca:

In ciuda acestor diferente, majoritatea reprezentantilor celor doua generatii colaboreaza destul de bine cand lucreaza impreuna. “Gap-ul” sau “ciocnirea” are loc in momentul in care Generatia X aflata in pozitie de conducere ajunge sa “dicteze” responsabilitatile catre subordonatii din Generatia Y. Asteptarile milenialilor sunt mai degraba sa le fie explicat obiectivul final sau outcome-ul si sa fie indrumati sa ajunga la acel obiectiv in modul lor, cu ideile lor. Desigur, si cu conditia sa nu fie ceva care nu coincide cu valorile si principiile lor de viata. Nu se vor sfii sa spuna “Nu” daca nu cred in ceva (produs, serviciu, etc.)

Atunci cand li se spune pur si simplu ca au de facut una sau alta si cum trebuie sa faca, fara sa li se prezinte concluzia sau scopul pentru care sunt nevoiti sa intreprinda acel lucru, cei din  Gen Y vor percepe stilul ca fiind unul autoritar si lipsit de flexibilitate. Imediat intervine demotivarea pentru ca fara un scop final li se pare ca muncesc in zadar (nici stimularea financiara nu ii mai motiveaza daca ajung la aceasta concluzie) si vor incepe sa isi caute un alt loc de munca.  Pentru Generatia Y, acesta e un comportament bizar, neinteles, pentru ca ei vad seful direct ca pe o autoritate, careia nu ar trebui sa iti permiti sa ii spui ca nu esti de acord sau ca nu vrei sa faci ceva, indiferent de motiv.

Nici milenialii nu stiu adesea cum sa explice aceasta dorinta catre managerii lor din Gen X si nici cei din urma nu sunt tot timpul constienti ca Gen Y isi doreste o alta abordare. Ambele generatii sunt “victimele timpurilor si circumstantelor in care au crescut” si intr-un fel este si datoria companiei sa inteleaga aceste diferente si sa introduca programe, traininguri, cursuri prin care sa acopere cumva nevoile celor doua generatii si sa creeze un climat de colaborare si eficienta.

Pentru o comparatie si cu celelalte generatii:

Generatiile