LinkedIn nu e Facebook! Si nici Tinder!

Linkedin este de departe cea mai utilizata retea sociala pentru profesionisti. Sau cel putin, asa ar trebui sa fie.
Desi unii dintre noi o utilizam cu scopul pentru care a fost creata si facem networking pentru a ne mari reteaua de contacte de business, aplicam la joburi sau citim/ impartasim articole de interes pentru viata noastra profesionala, ei bine, altii o folosesc cu scopul de a “agata” sau de a isi vine produsele si serviciile in mod exhaustiv sau chiar sa publice continut total neinteresant, nerelevant si fara niciun scop de dezvoltare a lor sau a celor care le vad postarile.

Sunt oameni carora, desi le raspund si le explic ca nu sunt interesata de produse sau servicii si insista, insista, insista. Altora, care sunt de-a dreptul scarbosi in” complimente” si presupuneri, le dau “block” direct. Mai sunt si cei care intra in categoria de unfollow, pentru ca posteaza orice altceva mai putin continut legat de lumea business.

Concluzia e ca LinkedIn nu e Facebook (nu ca acolo s-ar justifica abordari slinoase) si mai ales, nu e Tinder sau Twitter si cu certitudine nu e nici Instagram. De aceea avem toate aceste retele alternative de socializare destinate in exclusivitate postarilor de natura personala, cum ar fi:

  • Poze din vacanta, de la Craciun si Revelion. Selfies included.
  • Preferinte culinare
  • Gif-uri
  • Filmulete cu fail-uri de pe You tube
  • Trailere de film
  • Stiri despre diverse vedete
  • Ce ai facut sau ce urmeaza sa faci in weekend

Lista poate continua la nesfarsit, cred ca ati prins ideea.

M-am uitat putin sa vad care este “mission statement-ul” (misiunea unei organizatii) celor de la LinkedIn, si suna cam asa:

“Conectam profesionistii la nivel global cu scopul de le spori productivitatea si succesul.”

As vrea sa va indemn ca data viitoare cand sunteti tentati de a publica ceva pe LinkedIn sa aveti in minte aceasta misiune si sa cantariti daca informatia este relevanta pentru cei din reteaua voastra (fie ei potentiali angajatori sau parteneri de afaceri). Ganditi-va ca tot ceea ce publicati va ajuta (sau nu, dupa caz) in construirea brandului profesional sau in consolidarea cunostintelor despre business si industria din care faceti parte. Majoritatea profesionistilor de aceea urmaresc diverse companii pe LinkedIn, influenceri sau alti profesionisti – pentru a fi la curent cu noutatile din industria lor, fie ele oportunitati de joburi, miscari strategice in companii, schimbari de trend-uri si alte detalii…nicidecum sa vada gif-uri.