25 de sfaturi folositoare pentru job

  1. Nimic bun nu iese daca dai „reply all”;
  2. Nu te apuca sa povestesti problemele tale celorlalti. 80 la suta dintre ei nu sunt interesati sa le asculte, iar ceilalti 20 la suta se bucura ca le ai.
  3. Esecul este esential pentru ascensiunea in cariera.
  4. Nu te multumi cu un job care nu iti place. Gandeste-te ca iti petreci cel putin 8 ore pe zi la serviciu. Chiar vrei sa fie un calvar?
  5. Calatoreste cat poti de mult si invata cat mai multe lucruri noi despre celelalte culturi.
  6. Cauta un mentor. Daca ai o persoana pe care o admiri si pe care o idolatrizezi, din industria in care lucrezi, contacteaz-o si cere-i ajutorul sau sfaturile pentru a reusi in domeniu. Nu ai nimic de pierdut.
  7. Stai acasa cand te simti rau. Nu o sa te condamne nimeni. Daca vii bolnav si plin de virusi se vor uita toti piezis la tine, ca ii imbolnavesti si nu te vor lauda sau ridica statuie asa cum te astepti.
  8. Asuma-ti riscuri. Daca faci in fiecare zi aceleasi actiuni, obtii aceleasi rezultate si ramai exact in locul in care esti. Daca vrei sa innaintezi, trebuie sa iti asumi riscuri.
  9. Gaseste-ti un hobby pe care sa il cultivi in afara orelor de serviciu. Te va tine sanatos.
  10. Imbraca-te pentru jobul pe care iti doresti sa il obtii, nu pentru jobul pe care il ai.
  11. Invata sa separi viata personala de viata profesionala
  12. Nu te astepta ca lucrurile sa iti fie oferite pe tava. Ca oportunitatile sa iti pice din cer. Vrei ceva in mod deosebit? Du-te si ia-l singur(a).
  13.  Asuma-ti responsabilitatea pentru ceea ce faci. Ai gresit? Recunoaste si cere-ti scuze. E mult mai grav sa nu o faci si sa dai vina pe altii (cand de fapt vina iti apartine).
  14. Colaboreaza, nu da ordine. Nu e nimic mai urat si frustrant la job decat sa ai de-aface cu cineva care latra ordine in stanga si in dreapta. Pentru a crea un climat de intelegere si productivitate, incearca sa colaborezi intr-o maniera prietenoasa cu toti colegii.
  15. Nu sta peste program decat in situatiile neaparat necesare. Intotdeauna vei putea termina si a doua zi munca de care te-ai apucat.
  16. Fa o lista cu lucrurile pe care le ai de facut. Iti va fi mai usor sa urmaresti pe hartie decat daca treci in revista mental toate chestiutele pe care le ai de rezolvat. Mai ales, vei putea sa le si prioritizezi mai usor.
  17. Incearca sa rezolvi cat mai multe taskuri  in prima parte a zilei. Pe masura ce trece timpul, vei deveni tot mai obosit(a) si iti va scadea cheful si concentrarea, asadar e mai bine sa te ocupi de sarcinile mai dificile dis- de dimineata, cand inca ai mintea lipede si esti plin(a)de energie.
  18. Nu vorbi tare. Nici fata in fata si nici la telefon. Este extrem de frustrant pentru cei din jurul tau sa se concentreze sa isi faca treaba daca aud tipete in fundal.
  19. Incearca sa fii in pas cu trendurile din tehnologie, cu upgrad-urile programelor pe care le folosesti la job, urmeaza cursuri sau traininguri astfel incat sa fii de necombatut pe piata muncii.
  20. Felul in care arati conteaza. Acorda atentie infatisarii tale si incearca sa nu te duci la munca ingalat(a), sa para ca nu ai mai calcat camasa aia de saptamni sau ca nu mai stii cum arata un par pieptanat. Imaginea exterioara conteaza si oamenii te judeca in functie si de acest aspect.
  21. Cunoasterea inseamna putere. Pur si simplu. De aceea trebuie sa inveti cat poti de mult. Sa studiezi industria in care activezi, sa stii care sunt actorii principali, sa cunosti business-ul si sa ai idee cum se fac banii in organizatia ta.
  22. E ok sa mai zici „nu” din cand in cand. Pentru multe persoane e cu adevarat imposibil sa spuna „nu” colegilor sau sefilor atunci cand sunt ingropati in munca pana in gat, pentru a nu fi considerati nesimtiti. Asa ca spun tot timpul „da” din obligatie si din frica de a nu fi judecati si traiesc intr-o continua frustrare pentru ca munca lor nu se termina niciodata.
  23. Vino cu o solutie. Degeaba reciti in stanga si in dreapta care sunt problemele cu care compania se confrunta si de ce sistemul e disfunctional. In schimb, vino cu solutii, pentru ca problemele sunt deja la ordinea zilei si toata lumea le stie prea bine.
  24. Nu te concentra prea tare sa faci totul perfect pentru ca vei pierde foarte mult timp si intri intr-un cerc vicios din care cu greu mai scapi. Incearca sa respecti dead-line-urile si sa fii cat mai constiincios(oasa) cu putinta fara a petrece zile intregi la un singur raport.
  25. Da dovada de initiativa. Preia  un proiect fara sa fii rugat. Implica-te in rezolvarea problemelor si intreaba daca poti fi de ajutor. La serviciu nu-i ca la scoala, nu  ti se da o tema si gata. Trebuie sa preiei initiativa daca iti doresti sa promovezi.

tumblr_mnureeAzzi1qkjzw9o1_400